PREMIERĂ ÎN ROMÂNIA. 11.000 de
persoane au iesit în stradă să ceară construirea unei
autostrăzi
Aproximativ 11.000 de persoane, membri de
sindicat de la Automobile Dacia, dar si familii ale acestora, au protestat,
miercuri, pe platoul Casei de Cultură a Sindicatelor din Mioveni, cerând construirea
autostrăzii Pitesti - Sibiu. Între timp, Dan Sova, propus ministru la
Transporturi, a postat pe blog răspunsul lui pentru sindicalistii de la
Automobile Dacia: "În cel mai bun caz", lucrările la Sibiu-Pitesti
pot începe în 24 de luni, după realizarea studiului de fezabilitate si selectarea
constructorului.
Sindicalistilor din cadrul Automobile Dacia
li s-au alăturat si sindicalisti veni0i de la Craiova, Constanța si Bucuresti.
Mitingul, organizat de Sindicatul Autoturisme Dacia, a început în jurul orei
13.00 cu intonarea imnului României.
Protestatarii au avut pancarte pe care
scria: "Clasa politică iresponsabilă", "Jos Guvernul",
"Jos Băsescu" si au scandat lozinci împotriva Guvernului si a
presedintelui Traian Băsescu, potrivit Mediafax.
Liderul Sindicatului Automobile Dacia,
Nicolae Pavelescu, a declarat că principalele cereri ale protestatarilor sunt
legate de construirea autostrăzii Pitesti - Sibiu si de sprijinirea nvățământului profesional.
"Dacă ar fi avut un gram de patriotism
cei din Guvern, nu am fi fost aici să spunem «Jos Guvernul!». Unde este
patriotismul celor care ne conduc? Dacă astăzi eram auzi0i, nu eram în această
pia0ă să spunem «Jos Băsescu!» De ce jos Băsescu? Pentru că pe vremea lui a
fost modificat Codul Muncii în interesul altora, nu al cetă0enilor
României", a spus liderul sindicatului de la Dacia, Nicolae Pavelescu. Viceliderul
acestui sindicat, Ion Iordache, a men0ionat că participan0ii la miting nu au
nicio legătură cu politica.
"Ne aflăm azi într-un moment în care
investitorii au început să-si piardă interesul. (G) Dorim să fim ascultați,
dorim un program na0ional pentru învățământul profesional, dorim
infrastructură, sprijinfinanciar pentru întreprinderile care se dezvoltă,
guvernan0ii să vină printre noi să ne afle păsurile", a spus Ion Iordache.
Acesta, dar si alți lideri de sindicat care
s-au adresat manifestan0ilor au acuzat faptul că, în baza Codului Muncii,
angajatorii le fac muncitorilor contracte pe durată determinată, aceasta fiind
una dintre marile nemulțumiri ale angajaților.
Protestul, care a durat peste o oră, s-a
încheiat cu hora unirii.
Aproximativ 200 de jandarmi au asigurat
măsurile de ordine la acest miting, potrivit unei informări a Inspectoratului
Județean de Jandarmi Arges.
Ce le răspunde
Dan Sova, propus pentru portofoliul de la Transporturi: În cel mai bun caz, lucrările
la Sibiu-Pitesti pot începe în 24 de luni
În timpul protestelor de miercuri de la
Dacia, Dan Sova a postat pe blog răspunsul lui pentru sindicalistii de la
Automobile Dacia, dând asigurări că “Sibiu-Pitesti se face”. El a precizat că
"în cel mai bun caz" lucrările la Sibiu-Pitesti pot începe în 24 de
luni, după realizarea studiului de fezabilitate si selectarea constructorului.
El a repetat de alfel ce spusese cu o zi înainte, la audierea sa în fa0a
comisiilor reunite ale Parlamentului, pentru portofoliul de la Ministerul Transporturilor.
“Sibiu – Pitesti se face. Nu este în
concurență în niciun caz cu tronsonul Sibiu – Brasov pentru bunul si simplul
motiv că Sibiu – Pitesti este finan0at din fonduri de coeziune si Sibiu –
Brasov este finan0at din fonduri de dezvoltare regională. Au surse de finanțare
diferite, nu se află în competi0ie, asa cum în mod gresit s-a re0inut în spațiul
public”.
Sova a adăugat că luni au fost declansate la
CNADNR procedurile pentru selecția consultantului pentru a realiza studiul de
fezabilitate, procedurile urmând să dureze maximum 6 luni, cu tot cu eventuale
contestații.Pentru studiul de fezabilitate al autostrăzii Sibiu – Pitesti există
o sumă de 28 de milioane de euro pusă la dispozi0ie de Comisia Europeană în
alocarea 2007 – 2013. Ministrul propus pentru Transporturi a calculat că, în 24
de luni, ar putea începe lucrările la autostrada Sibiu-Pitesti.
“După ce se termină studiul de fezabilitate
în 12 luni, urmează procedurile de aprobare a lui, se va începe licita0ia
pentru atribuirea de lucrări care va dura 6 luni. Dacă punem 6 luni acum, 12 si
cu 6, în cel mai bun caz, în 24 de luni se pot începe lucrările pe Sibiu –
Pitesti”, a arătat el.
Pentru Sibiu-Pitesti există un studiu de
fezabilitate vechi, datând din 2008, "făcut pe genunchi", pe care
Comisia Europeană nu îl agreează, a arătat Sova.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu