Lider sindical Dacia: Avem pe bandă
avocați, învățători si masteranzi. Avem nevoie de
scoli profesionale si învățământ
industrial nu facultăți de proastă calitate
Peste 5.000 de angajați ai Dacia si ai
furnizorilor săi au scandat pentru autostradă și îmbunătățirea învățământului.
Angajați ai Johnson Controls, Leoni și din cadrul diviziilor Automobile Dacia
s-au strâns în piața centrală din Mioveni pentru a susține proiectul
autostrăzii Pitesti-Sibiu și finalizării autostrăzii A1 până la Nădlac dar și
pentru susținerea învățământulului profesional și modificarea Codului Muncii.
"Peste 150.000 de locuri de muncă de la
Dacia și din cadrul funizorilor Dacia sunt puse în pericol de lipsa unei
autostrăzi între Pitesti și Sibiu. Dacă ar exista o autostradă până la Nădlac am
putea avea cel puțin 2.000 de noi locuri de muncă în zona Pitestiului", a
spus Dumitru Costin, liderul Blocului Național Sindical (BNS).
Sindicatul Dacia susține construcția
autostrăzii Pitesti-Sibiu pentru a facilita transportul masinilor spre Vest, în
condițiile în care lipsa acesteia duce la cresterea costurilor de transport cu
cel puțin 30 de euro pe masină.
"Guvernul trebuie să susțină construcția
unei autostrăzi care să lege România de Vest. Investitorii nu au venit la Dacia
pentru zidurile uzinei ci pentru forța de muncă înalt calificată.
Din acest motiv statul trebuie să lanseze un
program național pentru învățământul profesional.
Investitorii își pierd interesul dacă nu
găsesc aici angajați calificați", a spus Ion Iordache, viceliderul sindicatului
Dacia."Avem popi, profesori, avocați, masteranzi pe banda de montaj în uzină.
Guvernul trebuie să ofere burse de studii pentru scolile profesionale si îmbunătățirea
acestora, nu e nevoie de facultăți care scot studenți pe bandă rulantă", a
subliniat acesta.
Grevă. Sindicalistii de la Dacia cer
mai multe tichete pentru Programul Rabla și realizarea autostrăzii Sibiu – Pitești
Câteva mii de sindicalisti de la Automobile
Dacia ies miercuri în stradă la Mioveni pentru a le cere guvernanților mai mult
sprijin pentru industria auto. Ei cer în primul rând suplimentarea numărului de
tichete pentru Programul Rabla, unul dintre cele mai importante stimulente
pentru producătorii auto odată cu venirea crizei.
Anul trecut, statul a alocat mai puține
vouchere, iar pentru acest an, soarta programului este incertă. Sindicaliștii
Dacia sunt nemulțumiți și din cauza deciziei Guvernului de a amâna realizarea
autostrăzii Pitești-Sibiu. Este o rută importantă pentru producătorul auto,
care i-ar permite să transporte mai rapid masinile către piețele vestice,
potrivit digi24.ro.
Potrivit oficialilor companiei,
lipsa unui drum de mare viteză costă compania 30 de euro pe masină, în condițiile în care 94% din producția
Dacia ia calea exportului.
Potrivit comunicatului de presă transmis marți de Blocul Național
Sindical, mitingul se desfăsoară
între orele 13:00 si 14:30, pe 5 Martie 2014 pe platoul Casei de Cultură din Mioveni. Reprezentanții BNS, care îi reprezintă pe
angajații companiilor Dacia
Renault si Ford Craiova, având membri de sindicat și în societă0ile
care produc componente si subansamble auto, afirmă că autostrada Pitesti-Sibiu
este vitală pentru ca aceste două platforme industriale să își mențină un nivel
competitiv pe piață și să asigure stabilitatea locurilor de muncă a peste
150.000 de oameni.
„Posibilități de finanțare pentru acest tronson de
autostradă există, obligații asumate în raport cu Uniunea Europeană există, iar
necesitatea construcției în regim prioritar nu poate fi negată sub nicio formă”, subliniază liderii BNS în comunicat.
Sindicaliștii afiliați la BNS au ieșit miercuri
în stradă la Mioveni, precum și cei care au protestat în alte orașe din țară pe
parcursul lunii martie, cer Guvernului și măsuri urgente pentru modificarea
legislației muncii. Potrivit sursei citate, printre nemulțumiri se află și creșterea
exacerbată a prețurilor la utilități, „ajunse la un nivel greu de suportat de către populație”.
UPDATE A luat sfarsit mitingul
angajatilor Dacia la care au participat circa 11.000 de Persoane pe platoul din
fata Casei de Cultura din Mioveni s-a desfasurat mitingul organizat de Sindicatul
Automobile Dacia pe tema autostrazii Pitesti - Sibiu. La ora 13.30 erau aproximativ
5-6.000 de persoane pe platou, iar liderii sindicali au tinut discursuri impotriva
clasei politice care nu face mai nimic pentru industria auto. Estimarile
privind numarul total ale celor care au protestat variaza intre 8.000 si
11.000.
UPDATE Oamenii au inceput sa plece
dupa ora 14.05, la 14.20 platoul era gol.
Oamenii sunt nemultumiti de amanarea
executarii proiectului de autostrada Pitesti - Sibiu si cer ca programul Rabla
sa continue. Ei acuza guvernul ca nu a luat masuri eficiente pentru ajutarea industriei
auto grav afectata de criza. La protest au participat si angajati ai
companiilor producatoare de componente auto, dar si sindicalisti veniti de la
Craiova, Constanta si Bucuresti
UPDATE 6: Dupa ora 14.05 oamenii au inceput sa
plece, la 14.20 platoul unde s-a tinut protestul era gol.
UPDATE 5: Liderul BNS, Dumitru Costin, prezent la
mitingul de la Mioveni, a anuntat noi proteste de strada pentru urmatoarele
luni. "Singura
solutie este strada, nu negocierile, nu discutiile purtate la televizor. Cu
oamenii in strada, asta este singura cale de negociere cu acesti
guvernanti", a afirmat
liderul BNS, citat de Agerpres.
UPDATE 4 Liderii sindicali au tinut discursuri in
care critica incapacitatea politicienilor de a lua masuri pentru a ajuta
industria auto Viceliderul sindicatului Dacia, Ion Iordache, a mentionat ca participantii
la miting nu au nicio legatura cu politica.
"Ne aflam azi intr-un moment
in care investitorii au inceput sa-si piarda interesul. (‘’) Dorim sa fim
ascultati, dorim un program national pentru invatamantul profesional, dorim
infrastructura, sprijin financiar pentru intreprinderile care se dezvolta,
guvernantii sa vina printre noi sa ne afle pasurile", a spus Ion Iordache, citat de Mediafax.
Acesta, dar si alti lideri de sindicat care
s-au adresat manifestantilor au acuzat faptul ca, in baza Codului Muncii,
angajatorii le fac muncitorilor contracte pe durata determinata, aceasta fiind
una dintre marile nemultumiri ale angajatilor.
Potrivit liderului Sindicatului Automobile
Dacia, Nicolae Pavelescu, principalele cereri ale protestatarilor sunt legate
de construirea autostrazii Pitesti - Sibiu si de sprijinirea invatamantului
profesional.
"Daca ar fi avut un gram de
patriotism cei din Guvern, nu am fi fost aici sa spunem ‘’Jos Guvernul! ‘’.
Unde este patriotismul celor care ne conduc? Daca astazi eram auziti, nu eram
in aceasta piata sa spunem ‘’Jos Basescu!’’ De
ce jos Basescu? Pentru ca pe vremea lui a fost modificat Codul Muncii in
interesul altora, nu al cetatenilor Romaniei", a spus liderul sindicatului de la Dacia,
Nicolae Pavelescu.
UPDATE 3 Protestatarii au numeroase steaguri
tricolore, iar in fata multimii se afla un grup de angajati care fac zgomot cu
tobele din dotare. Pe un banner este afisat un mesaj adresat guvernantilor si
clasei politice: "Suntem prizonierii incompetentei voastre",
relateaza site-ul local epitesti.ro.
S-a strigat si "Jos Basescu!" dar si "Jos Ponta, acest Mickey Mouse al Romaniei"
UPDATE 2 Principala nemultumire a protestatarilor
este tergiversarea construirii autostrazii Pitesti-Sibiu, artera rutiera foarte
importanta pentruAutomobile
Dacia. De asemenea, organizatorii
reclama si faptul ca guvernantii nu au respectat protocolul incheiat cu
sindicatele in perioada in care se aflau in opozitie referitor la modificarea
Codului Muncii. Sindicalistii spun ca formula adoptata in timpul Guvernului Boc
si care este si acum in vigoare favorizeaza angajatorii in detrimentul
angajatilor, mai scrie publicatia locala.
UPDATE 1 Presa locala relateaza ca inaintea
mitingului, PSD Arges a dat un comunicat de presa in care a enumerat
realizarile guvernului si a precizat ca "Guvernul Ponta face deja pasi concreti
pentru construirea autostrazii. In maximum 6 luni de la finalizarea studiului
de fezabilitate va fi licitatie pentru desemnarea firmei care va construi
autostrada", scrie ziarulprofit. PSD a mai spus ca PDL sustine acum o
autostrada pe care a ignorat-o total cat a fost la guvernare.
Prin aceasta forma de protest sindicalistii
vor sa atraga atentia asupra necesitatii investitiilor in infrastructura de
transport, respectiv asupra finalizarii cat mai rapide a lucrarilor la
autostrada Pitesti - Sibiu.
Reprezentantii BNS, care ii reprezinta pe
angajatii companiilor Dacia Renault si Ford Craiova, avand membri de sindicat
si in societatile care produc componente si subansamble auto, afirma ca
autostrada Pitesti-Sibiu este vitala pentru ca aceste doua platforme
industriale sa isi mentina un niveL competitiv pe piata si sa asigure stabilitatea
locurilor de munca a peste 150.000 de oameni.
"Acest tronson de autostrada
este vital pentru ca Dacia Renault sa isi mentina un nivel competitiv pe piata
si sa asigure stabilitatea locurilor de munca si venituri decente pentru angajati,
iar industria de subansamble si componente auto dezvoltata pe orizontala, care asigura
existenta a 150.000 de lucratori si a familiilor acestora, nu poate functiona
in absenta unei infrastructuri rutiere decente. Posibilitati de finantare
pentru acest tronson de autostrada exista, obligatii asumate in raport cu
Uniunea Europeana exista, iar necesitatea constructiei in regim prioritar nu
poate fi negata sub nicio forma", spun liderii Blocului National Sindical.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu