Cu
accelerația la podea: Dacia creste în Franța de opt ori mai repede decât piața
si are un avans mai puternic decât al tuturor adversarilor săi Înmatriculările
de autoturisme noi Dacia în Franța au înregistrat în aprilie cea mai puternică
crestere în rândul mărcilor cu vânzări semnificative, de 45,6%, la 11.287
masini, avansul fiind de opt ori mai rapid decât cel al pieței franceze, unde
Dacia ocupă locul cinci în topul mărcilor.
Vânzările de autoturisme
noi au crescut în Franța cu 5,8%, la 166.968 unități.Cota de piață a
mărcii Dacia a crescut de
la 4,91% în aprilie anul trecut la 6,76%, arată date publicate de Asociația
Constructorilor Francezi de Automobile. Doar mărcile Renault (cotă de piață de
18,91%), Peugeot (16,91%), Citroen (13,1%) si Volkswagen (8,18%) au avut
vânzări mai mari decât Dacia în aprilie. Vânzările mărcii Renault au urcat cu
11%, la 31.578 unități, în timp ce rezultatul grupului francez cu acelasi nume,
care deține si Dacia, s-a îmbunătățit în aprilie cu 18,4%, la 42.865 unități.
Producătorii francezi
Peugeot-Citroen si Renault controlează împreună 55,73% din piața locală,
față de 53,2% în aprilie
anul trecut.
Mai multe mărci cu vânzări
reduse au înregistrat cresteri mai puternice decât Dacia în luna aprilie.
Astfel, înmatriculările Lancia (parte a grupului Fiat) au urcat de peste două
ori, la 789 masini, cele ale Lexus (marca premium a Toyota) cu 51,5%, la 297
masini, cele ale Jeep (grupul Fiat) de peste două ori, la 160 de unități, iar
cele ale Infiniti (marca premium a Nissan) de aproape cinci ori, la 54 de
masini.
În primele patru luni ale
anului, înmatriculările Dacia au crescut de asemenea puternic, fiind devansate
doar de câteva mărci cu vânzări reduse.
Vânzările Dacia au avansat
cu 30,6% în ianuarie-aprilie, față de aceeasi perioadă a anului trecut, la
39.636 masini. Cota de piață a Dacia a urcat de la 5,13% în primele patru luni
ale anului trecut la 6,46%.
Doar mărcile franceze
Renault (19,66%), Peugeot (17,02%), Citroen (13,18%), precum si cea germană
Volkswagen (7,85%) au cote de piață mai mari decât Dacia.
Piața franceză a crescut
cu 3,7% în primele patru luni, la 613.577 autoturisme.
Mai multe mărci cu
prezență redusă pe piața franceză au înregistrat cresteri ale vânzărilor mai
puternice decât Dacia. Astfel, înmatriculările Lancia au avansat de aproape
două ori, la 2.405 unități, cele ale Lexus cu 39%, la 1.069 masini, iar cele
ale Infiniti de peste sase ori, la 218 masini.
Grupurile Peugeot-Citroen
si Renault dețin împreună 56,38% din piața franceză, față de 53% în aceeasi perioadă
a anului trecut.
Vânzările mărcii Renault
au urcat cu 8,9% în primele patru luni, la 120.616 unități, iar cele ale
grupului Renault au avansat cu 13,5%, la 160.252 masini.
Dacia este prezentă si în
topul celor mai bine vândute modele din Franța, cu Dacia Sandero între primele
zece, alături de nouă modele ale mărcilor locale Renault, Peugeot si Citroen.
Sandero s-a situat în
primele patru luni pe locul sase, cu 17.516 unități, reprezentând cotă de piață
de 2,9%.
În top 100 se află si
Duster pe locul 11 (15.246 unități si cotă de piață de 2,5%), Logan MCV II locul
53 (2.697 de masini, cotă de 0,4%), precum si Dacia Lodgy pe poziția 60 (2.432
unități, cotă de 0,4%).
Pe segmentul
autovehiculelor comerciale usoare, înmatriculările Dacia au crescut cu 6,6%, la
339 masini, în timp ce în primele patru luni vânzările mărcii se află în
scădere cu 0,4%, la 1.215 unități.
Franța este cea mai mare
piață a Dacia, cu cu aproape 94.000 de masini vândute anul trecut.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu