vineri, 9 mai 2014

Vanzarile Dacia au crescut alarmant

Cu accelerația la podea: Dacia creste în Franța de opt ori mai repede decât piața si are un avans mai puternic decât al tuturor adversarilor săi Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Franța au înregistrat în aprilie cea mai puternică crestere în rândul mărcilor cu vânzări semnificative, de 45,6%, la 11.287 masini, avansul fiind de opt ori mai rapid decât cel al pieței franceze, unde Dacia ocupă locul cinci în topul mărcilor.

Vânzările de autoturisme noi au crescut în Franța cu 5,8%, la 166.968 unități.Cota de piață a
mărcii Dacia a crescut de la 4,91% în aprilie anul trecut la 6,76%, arată date publicate de Asociația Constructorilor Francezi de Automobile. Doar mărcile Renault (cotă de piață de 18,91%), Peugeot (16,91%), Citroen (13,1%) si Volkswagen (8,18%) au avut vânzări mai mari decât Dacia în aprilie. Vânzările mărcii Renault au urcat cu 11%, la 31.578 unități, în timp ce rezultatul grupului francez cu acelasi nume, care deține si Dacia, s-a îmbunătățit în aprilie cu 18,4%, la 42.865 unități.
Producătorii francezi Peugeot-Citroen si Renault controlează împreună 55,73% din piața locală,
față de 53,2% în aprilie anul trecut.
Mai multe mărci cu vânzări reduse au înregistrat cresteri mai puternice decât Dacia în luna aprilie. Astfel, înmatriculările Lancia (parte a grupului Fiat) au urcat de peste două ori, la 789 masini, cele ale Lexus (marca premium a Toyota) cu 51,5%, la 297 masini, cele ale Jeep (grupul Fiat) de peste două ori, la 160 de unități, iar cele ale Infiniti (marca premium a Nissan) de aproape cinci ori, la 54 de masini.
În primele patru luni ale anului, înmatriculările Dacia au crescut de asemenea puternic, fiind devansate doar de câteva mărci cu vânzări reduse.
Vânzările Dacia au avansat cu 30,6% în ianuarie-aprilie, față de aceeasi perioadă a anului trecut, la 39.636 masini. Cota de piață a Dacia a urcat de la 5,13% în primele patru luni ale anului trecut la 6,46%.
Doar mărcile franceze Renault (19,66%), Peugeot (17,02%), Citroen (13,18%), precum si cea germană Volkswagen (7,85%) au cote de piață mai mari decât Dacia.
Piața franceză a crescut cu 3,7% în primele patru luni, la 613.577 autoturisme.
Mai multe mărci cu prezență redusă pe piața franceză au înregistrat cresteri ale vânzărilor mai puternice decât Dacia. Astfel, înmatriculările Lancia au avansat de aproape două ori, la 2.405 unități, cele ale Lexus cu 39%, la 1.069 masini, iar cele ale Infiniti de peste sase ori, la 218 masini.
Grupurile Peugeot-Citroen si Renault dețin împreună 56,38% din piața franceză, față de 53% în aceeasi perioadă a anului trecut.
Vânzările mărcii Renault au urcat cu 8,9% în primele patru luni, la 120.616 unități, iar cele ale grupului Renault au avansat cu 13,5%, la 160.252 masini.
Dacia este prezentă si în topul celor mai bine vândute modele din Franța, cu Dacia Sandero între primele zece, alături de nouă modele ale mărcilor locale Renault, Peugeot si Citroen.
Sandero s-a situat în primele patru luni pe locul sase, cu 17.516 unități, reprezentând cotă de piață de 2,9%.
În top 100 se află si Duster pe locul 11 (15.246 unități si cotă de piață de 2,5%), Logan MCV II locul 53 (2.697 de masini, cotă de 0,4%), precum si Dacia Lodgy pe poziția 60 (2.432 unități, cotă de 0,4%).
Pe segmentul autovehiculelor comerciale usoare, înmatriculările Dacia au crescut cu 6,6%, la 339 masini, în timp ce în primele patru luni vânzările mărcii se află în scădere cu 0,4%, la 1.215 unități.
Franța este cea mai mare piață a Dacia, cu cu aproape 94.000 de masini vândute anul trecut.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu