vineri, 9 mai 2014

INS: Rata somajului, estimată la 7,2%, în martie


INS: Rata somajului, estimată la 7,2%, în martie

Rata somajului în formă ajustată sezonier a fost estimată la 7,2%, în martie 2014, la un nivel similar cu cel înregistrat în februarie, dar si cu cel raportat în aceeasi lună din 2013, potrivit datelor provizorii date luni publicității de Institutul Național de Statistică (INS).
Numărul somerilor (în vârstă de 15 - 74 ani), estimat pentru luna martie 2014, este de 724.000 persoane, în crestere atât față de luna precedentă (721.000 persoane), cât si față de aceeasi lună din anul precedent (718.000 persoane).Pe sexe, rata somajului în rândul bărbaților o depăseste cu 1,4 puncte procentuale pe cea a femeilor (valorile fiind 7,8% în cazul persoanelor de sex masculin si 6,4% în cazul celor de sex feminin).
Pentru persoanele adulte (25 - 74 ani), rata somajului a fost estimată la 5,7% pentru luna martie 2014 (6,3% în cazul bărbaților si 4,9% în cel al femeilor).Numărul somerilor în vârstă de 25-74 ani reprezintă 73,2% din numărul total al somerilor estimat pentru luna martie 2014.

Bulgarii îsi cheltuiesc veniturile mai ales pentru hrană si plata utilităților

Bulgarii si-au cheltuit veniturile din 2013 mai ales pentru hrană si plata utilităților, informează sâmbătă agenția novinite, pe baza datelor de la Institutul Național de Statistică.Concret, o familie din Bulgaria a cheltuit, în medie, pentru mâncare anul trecut 3.512 leva, cu peste 100 % mai mult decât în anul 2000. Pentru a achita consumul de apă, electricitate si facturile la încălzire, o gospodărie din Bulgaria a cheltuit 1.500 de leva în 2013, de peste trei ori mai mult decât în anul 2000, când suma lor totală a fost de numai 469 de leva.
Veniturile anuale au sporit cu 7.060 de leva din 2000, ajungând la 11.420 la sfârsitul lui 2013, ceea ce înseamnă o crestere de 2,6 ori. Cheltuielile erau de 3832 de leva în 2000 si au crescut la 10.595 de leva anul trecut.
Conform acestor date transmise de NovaNews, familiile din Bulgaria au economisit anul trecut, în medie, 825 de leva.

GfK: Starea de spirit a romanilor, diferita de cea a majoritatii europenilor
Economia din statele Uniunii Europene (UE) reincepe sa creasca. Consumatorii spera ca in acest an criza economica sa ia intr-un final sfarsit. Indicele climatului de consum pentru UE reflecta clar aceasta tendinta, castigand 0,8 puncte in primul trimestru al lui 2014. In prezent el se situeaza la 8,4 puncte. Acestea sunt in linii mari rezultatele sondajului GfK Climatul de consum Europa efectuat in 14 state europene.
Romania: consumatorii nu anticipeaza o imbunatatire a situatiei
In ansamblu, sentimentele consumatorilor s-au schimbat prea putin la inceputul lui 2014. Nivelul scazut care a persistat pe parcursul celei mai mari parti a anului trecut a continuat sa domine si in primul trimestru. Asteptarile privind starea economiei se situeaza in prezent la -17,2 puncte.
In decembrie, cifra a fost -14 puncte, iar cu un an in urma -13,6 puncte.
Asteptarile privind venitul prezinta o imagine similara, indicatorul situandu-se in prezent la -8,2 puncte. Este vorba de o imbunatatire minima, de 0,7 puncte, fata de decembrie. In martie 2013, indicatorul era de fapt putin mai bun, situandu-se la -5,4 puncte.
Dorinta de cumparare se situeaza in prezent la -13,8 puncte, ceea ce reprezinta o usoara crestere, de 1,7 puncte, comparativ cu decembrie. Cu un an in urma, cifra se situa la -18,3 puncte.
Situatia la nivelul Uniunii Europene
Redresarea economica in UE ia din nou avant. Conform Eurostat, pentru intregul an care a trecut a fost inregistrata o crestere neglijabila, de numai 0,1 procente. Pentru anul acesta insa, expertii anticipeaza o crestere a PIB de 1,3 procente in cele 28 de state ale UE. Acest lucru este, fara indoiala, si o reflectare a imbunatatirii conditiilor economice la nivel global.
In majoritatea tarilor UE acoperite, PIB a crescut atat comparativ cu trimestrul precedent, cat si comparativ cu anul precedent. Numai tarile lovite de criza, Grecia si Italia, au raportat o noua micsorare a PIB, comparativ cu trimestrul precedent de la finele lui 2013. In Italia, economia s-a
redresat din nou usor in trimestrul al patrulea, inregistrand o crestere de 0,1 procente comparativ cu anul precedent.
Germenii redresarii continua sa ramana extrem de fragili insa, trebuind inca sa fie depasite tot felul de incertitudini. Franta si Italia doresc sa renunte la masurile de austeritate sistematice si sa inceapa sa faca alte datorii pentru a ajuta economia sa isi revina prin investitii mai mari.
Ramane de vazut ce fel de impact va avea acest lucru asupra rating-ului de credit de pe pietele financiare si din compactul fiscal european. Un alt risc il constituie inflatia scazuta. Multi experti
se tem deja de o perioada de deflatie in zona euro - cu alte cuvinte de o scadere a preturilor, asa cum s-a inregistrat deja in Spania in luna martie a acestui an.
Optimismul care a pus acum stapanire pe multi consumatori europeni este ca urmare pe deplin justificat. In aproape toate tarile reprezentate aici, indicatorii legati de asteptarile privind starea economiei si veniturile, precum si dorinta de cumparare, prezinta tendinte ascendente. In multe tari, acesti indicatori au atins niveluri care nu au fost inregistrate de ani de zile. Indicele climatului de consum pentru UE (28 de tari) este de asemenea in crestere. In martie, acesta se
afla la 8,4 puncte, o crestere de 0,8 puncte in primul trimestru al acestui an si cea mai ridicata  valoare inregistrata din aprilie 2008. Exact cu un an in urma, el se situa la -3,3 puncte.
Metodologia
Rezultatele sondajului GfK Climatul de consum Europa au la baza un studiu asupra consumatorilor realizat, la comanda Comisiei Europene, in tarile Uniunii Europene. Sunt chestionate lunar aproximativ 40.000 de persoane, reprezentand populatia adulta din 28 de tari
UE. Indicatorii GfK ai Climatului de consum Europa au la baza sondaje lunare concentrate asupra sentimentelor consumatorilor. Acestea abordeaza situatia economica generala din diferite tari si situatia gospodariilor individuale.
Intrebarile din studiul GfK Climatul de consum Europa sunt adresate lunar, in principal in cadrul unui sondaj de tip Omnibus, realizat fie prin interviuri telefonice, fie pe teren.
Din gama lunara alcatuita din 12 intrebari in total, pentru sondajul GfK Climatul de consum Europa sunt selectate cinci intrebari care joaca un rol decisiv in ceea ce priveste climatul de consum.
Cei cinci indicatori selectati - asteptarile privind starea economiei, asteptarile privind preturile, asteptarile privind veniturile, dorinta de cumparare si inclinatia de a economisi - sunt calculate dupa cum urmeaza:
Proportia consumatorilor care au dat un raspuns pozitiv [de ex. situatia financiara a gospodariei
se va imbunatati (considerabil)] este scazuta din proportia celor care au dat un raspuns negativ
[de ex. situatia financiara a gospodariei se va inrautati (considerabil)].
In continuare, acest total este standardizat folosind metode statistice consacrate si apoi transformat in asa fel incat media pe termen lung a indicatorului sa fie 0 puncte, cu un interval teoretic de valori cuprins intre +100 si -100 puncte. Insa empiric vorbind, din 1980 au fost, in general, realiste valorile intre +60 si -60.
Daca un indicator este pozitiv, aceasta arata ca evaluarea variabilei respective de catre consumatori este superioara mediei in cazul unei comparatii pe termen lung, si invers pentru valori negative. Standardizarea faciliteaza compararea indicatorilor diferitelor tari, compensand variatiile din comportamentul de raspuns datorate mentalitatilor diferite, in timp ce tendinta fundamentala a indicatorului ramane neschimbata.
Comisia europeana a lansat platforma Watify pentru a incuraja crearea a 1,5 milioane de joburi in economia digitala a Europei
Principala preocupare a intreprinzatorilor europeni nu este lipsa de idei ambitioase, ci teama de a le transmforma in realitate. Multi oameni cu idei bune nu indraznesc sa devina intreprinzatori din cauza indoielilor. Exista multe persoane care doresc sa porneasca o afacere in Europa , la fel ca in Statele Unite, dar pe continentul european se inregistreaza un nivel de implicare mult mai mic in initierea de start-ups. Doar 6% din populatia adulta din Europa este implicata intr-un business nou, in comparatie cu 13% in SUA. Acesta este motivul pentru care Comisia europeana a lansat platforma online Watifyimpreuna cu Deloitte Belgia, Digitaleurope si European Business Net.
Ce urmareste aceasta initiativa? Sa promoveze antreprenoriatul digital incercand sa abordeze aceste indoieli, sa incurajeze crearea de 1,5 milioane de joburi si sa dinamizeze 98% din potentialul creativ prin utilizarea tehnologiei digitale.
Daca esti intreprinzator, indoielile sunt bune. Conduc la intrebari. Si mai departe la raspunsuri, si in cele din urma, la idei valoroase.
Indoielile ii determina pe intreprinzatori sa faca fata dificultatilor si sa gaseasca solutii creatoare pentru a le depasi. Cu toate acestea, oamenii cu idei bune ezita sa devina intreprinzatori din cauza indoielilor. Se estimeaza ca 1,5 milioane de joburi suplimentare ar putea fi create in economia digitala a Uniunii europene daca toata comunitatea europeana atinge performantele antreprenoriale din Statele Unite si Suedia. Iata de ce ambitia Europei este de a crea noi oportunitati de afaceri bazate pe tehnologii digitale inovatoare pentru a stimula cresterea economica si a crea locuri de munca. Cu toate ca noile tehnologii, cum ar fi dispozitivele mobile si retelele sociale, cloud computing si analiza datelor au potentialul de a crea valoare adaugata pentru companiile europene, acestea raman, din pacate, subexploatate in Europa.
Doar 2% dintre companiile europene valorifica deplin oportunitatile oferite de tehnologia digitala. Watify va ajuta intreprinzatorii sa depaseasca barierele care ii impiedica sa demareze propriile afaceri. Aceasta initiativa ii va ajuta sa inteleaga faptul ca fiecare intreprinzator de succes a avut la un moment dat indoieli si ca succesul incepe sa se materializeze cand iti pui in aplicare ideile. Platforma va veni in ajutorul companiilor deja infiintate din toate sectoarele demonstrand oportunitatile multiple de dezvoltare a activitatii existente prin utilizarea tehnologiiilor, indepartarea indoielilor si stimularea lor spre actiune.
Initiativa Watify se va derula in Europa timp de doi ani. Obiectivul sau este de a dezvolta antreprenoriatul digital in Europa. Initiativa ofera inspiratie, suport practic si consiliere pentru intreprinzatori si afaceri existente, ajutandu-i sa realizeze pe deplin oportunitatile pentru crestere si inovatie prin folosirea tehnologiilor digitale.
Platforma Watify este finantata de Comisia europeana si coodonata de Deloitte Belgia, Digitaleurope si EBN in cadrul Proiectului europeanStimulating Digital Entrepreneurship.
APDETIC este organizatia coordonatoare a activitatilor de constientizare din cadrul acestui proiect in Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu