duminică, 18 mai 2014

CFR Marfa va avea un profit de 82 milioane de lei.



Noul sef al CFR Marfă: Am bugetat un profit de 82 de milioane de lei.

Dan Valentin Belcea, noul director general al companiei de stat CFR Marfă, care din februarie 2013 este si membru în consiliul de administra:ie, spune că din august anul trecut compania a ob:inut profit opera:ional, însă pe întreg anul 2013 bilan:ul va arăta pierderi. Anul acesta, spune el, a fost bugetat un profit net de 82 de milioane de lei (18,6 mil. euro), obiectiv pe care va încerca să îl atingă.
Dan Valentin Belcea, noul director general al companiei de stat CFR Marfă, care din februarie 2013 este si membru în consiliul de administrație, spune că din august anul trecut compania a obținut profit operațional, însă pe întreg anul 2013 bilanțul va arăta pierderi. Anul acesta, spune el, a fost bugetat un profit net de 82 de milioane de lei (18,6 mil. euro), obiectiv pe care va încerca să îl atingă.
„Încercăm să dirijăm activitatea în mod direct, acum fac parte din conducerea executivă, înainte eram doar membru în consiliul de administrație“, a spus el pentru ZF. Întrebat dacă restructurarea companiei se va face prin disponibilizarea celor 2.500 de angajați, el a declarat:
„Urmăm pasii legali pentru disponibilizare“, menționând că mai multe detalii despre strategia de redresare a companiei va oferi după Pasti, având în vedere că este de doar câteva zile la conducere ca director general.
Anul acesta consiliul de administrație al CFR Marfă a aprobat concedierea a 2.500 de angajați din cei aproape 8.900, măsură cu care Guvernul s-a angajat față de FMI si Banca Mondială, alături de reluarea privatizării companiei.
Liderii de sindicat atrăgeau atenția că tot ce depăseste nivelul de 1.000-1.100 de salariați disponibilizați va pune în pericol contractele companiei si viitorul CFR Marfă.

CFR Marfă, pierderi de 400 mil. euro în ultimii sase ani. Transportatorul din Polonia, pe profit.

În timp ce statul român a esuat în a administra eficient CFR Marfă, anul trecut bifând si esecul privatizării companiei, statul polonez a făcut din transportatorul de marfă PKP Cargo a doua companie de profil din Europa ca mărime. Datele oficiale arată că CFR Marfă (39.000 de vagoane) a finalizat 2012 cu afaceri de 220 mil. euro, în timp ce PKP Cargo (64.000 de vagoane) a avut venituri de 5,2 miliarde de zloți (1,2 mld. euro). În ceea ce priveste profitul, PKP Cargo a obținut 267 milioane de zloți profit (63 mil. euro), unul dintre cele mai mari din istoria companiei, iar CFR Marfă bifa pierderi de 92 mil. euro în 2012, cel mai mare nivel din istoria companiei. Pentru anul trecut se estimau în buget pierderi de 50 de milioane de euro la venituri de 225 milioane de euro la CFR Marfă. Bugetul pe anul acesta arată un profit de 82 mil. lei (circa 18,6 mil. euro), potrivit hotărârii privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli.

Cu ce experien:ă profesională vine Belcea la CFR Marfă.

Belcea este un fost manager în cadrul firmei de publicitate Graffiti/ BBDO, al televiziunii Prima TV si al companiilor International Railway Systems (IRS) si Protan, cu activități în domeniul feroviar, respectiv al deseurilor. El este absolvent al University of Pennsylvania-Philadelphia, PA – USA.
Până la numirea lui Belcea, vinerea trecută, conducerea CFR Marfă a fost asigurată interimar de Pavel Bărculeț, director general adjunct, după decesul fostului manager al companiei Dragos Alexandru Drăghici.
Din aprilie anul trecut, CFR Marfă are „management privat“, poziția de presedinte al consiliului de administrație fiind ocupată de Liviu Radu (fost secretar de stat în Ministerul de Interne în perioada 2005-2008, când a fost însărcinat cu reforma administrației publice), care a mai fost numit anul trecut si director general al Companiei Naționale de Aeroporturi Bucuresti. El nu are experiență profesională în transportul de marfă pe calea ferată.
Desi operează cea mai mare flotă de vagoane, transportatorul de stat CFR Marfă a pierdut cotă de piață în favoarea companiilor private, care dețin acum 45% din piață.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu