Vânzările Dacia continuă să ia avânt
pe piața din Franța. Sandero se situează pe locul 5 în topul celor mai bine
vândute modele.
Dacia a înregistrat în primele două
luni cea mai puternică crestere a înmatriculărilor de autoturisme noi în rândul
mărcilor de volum din Franța, cu un avans de 13,9%, la 18.044 unități, într-o
piață în scădere usoară, în timp ce Sandero se situează pe cinci în topul celor
mai bine vândute modele.
Piața franceză a scăzut cu 0,5% în primele două luni, la 266.754 unități,
potrivit datelor prezentate luni de Asociația Constructorilor Francezi de
Automobile.
Cota de piață a mărcii Dacia a crescut de la 5,91% în ianuarie-februarie
anul trecut la 6,76% în acest an.Cresteri procentuale mai mari decât Dacia au
înregistrat Lancia - în urcare cu 54,3%, la 841 de unități, Lexus - cu o
crestere de 34%, la 524 autoturisme si Rolls Royce - cu un avans de 33% la 4
masini.Grupul francez Renault, proprietarul Dacia, a înregistrat un avans al înmatriculărilor
de 6,6%, la 69.867 masini. Marca Renault a urcat cu 4,3%, la 51.823 unități.
Cota de piață a grupului, pe locul al doilea în Franța după vânzări, a
urcat de la 24,44% anul trecut la 26,19%.
Înmatriculările liderului pieței, grupul PSA Peugeot Citroen, au urcat
cu 5%, la 82.845 unități. Peugeot are o cotă de piață de 31,1%.Sandero se
situează pe locul cinci în topul celor mai bine vândute modele în primele două
luni, cu 8.946 de autoturisme si o cotă de piață de 3,4%. Lider este Renault
Clio IV, cu vânzări de 14.411 unități si cotă de piață 5,4%.
În ianuarie, Sandero a ocupat locul al patrulea în topul modelelor după
vânzări, cu 4.868 masini si cotă de piață de 3,9%.
Dacia este prezentă în top 100 si cu Duster - locul 13 cu vânzări de
6.019 unități si cotă de piață de 2,3%, Logan MCV II - locul 51 cu vânzări de
1.241 unități si cotă de piață de 0,5%, precum si Lodgy - locul 60 cu 1.059 de
unități si cotă de piață de 0,4%.
În luna februarie, Dacia a înregistrat cea mai puternică crestere a
înmatriculărilor de autoturisme noi din Franța, în rândul mărcilor de volum, cu
10,1%, la 9.063 unități, în timp ce piața franceză a trecut din nou pe scădere,
după o revenire usoară în luna ianuarie.
Doar Lexus, cu o crestere de 13,1% a depăsit Dacia, însă marca de lux a
grupului auto Toyota a vândut în februarie în Franța doar 198 de masini.Piața
franceză a scăzut cu 1,4%, la 141.300 de autoturisme, după ce în prima lună a
anului a înregistrat un avans de 0,5%.Cota de piață a Dacia a crescut de la
5,75% în februarie anul trecut la 6,41%.PSA Peugeot Citroen a consemnat un avans
de 4,2%, la 42.735 unități.
Grupul Renault, care deține Dacia, a crescut cu 1,7%, la 35.720 de
masini. Înmatriculările mărcii Renault au scăzut cu 0,9%, la 26.657 unități,
după ce în ianuarie au avansat cu 10,5%. Pe piața autovehiculelor comerciale usoare,
înmatriculările Dacia au scăzut cu 3,3%, la 557 în primele două luni, în timp
ce în februarie au înregistrat un declin de 10,7%, la 234 unități.Franța este
cea mai mare piață a Dacia, cu cu aproape 94.000 de masini vândute anul trecut.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu