Noul sef al Dacia vorbeste în
premieră despre cum va arăta masina viitorului fabricată la
Mioveni
Au trecut doar două luni de la instalarea
noului director general al Automobile Dacia. Nicolas Maure are însă clar
conturate planurile pe termen scurt, mediu si lung: competitivitatea cu uzina din
Tanger, resuscitarea pieței autohtone si producția noii generații de masini
reprezintă cele mai importante capitole din agenda fără spații libere a
francezului.
"Bonjour, ça va?“ Nicolas Maure, noul
director general al Dacia si Renault România, ne-a întâmpinat la cel mai recent
eveni-ment Meet the CEO organizat de Business Magazin cu cea mai clasică
formulă franțuzească. Al patrulea francez de la con-ducerea companiilor Automobile
Dacia si Renault Technologie Roumanie(RTR),
cu o cifră de afaceri cumulată de circa patru miliarde de euro si cu profituri
de zeci de milioane chiar si pe timp de criză, pare să fie tipul de manager
calculat: chibzuieste răspunsul pentru fiecare întrebare si este atent chiar si
la miscările pe care le face înainte de declansarea aparatului la sedința foto.
Înainte de eveniment, si-a acordat câteva
minute pentru a se uita la tablourile expuse în holul hotelului unde s-a
desfăsurat evenimentul, deoarece „entuziasmul pentru noi descoperiri“ reprezintă
principiul după care se ghidează în carieră, iar cultura si istoria unei țări
pot fi, din punctul lui de vedere, un bun indicator pentru situația economică a
țării. Tablourile viu colorate con-trastează puțin cu piața auto locală
zdruncinată de criză, aflată la jumătate față de nivelul din 2009. Prăbusirea
vânzărilor de masini Dacia în România din ultimii patru ani a fost compensată
usor de Automobile Dacia cu cresterea exporturilor, în prezent mai bine de 90% din
masinile produse la Mioveni fiind destinate străinătății.
Atitudinea calculată a lui Maure se
justifică si prin competitivitatea crescută creată prin deschiderea fabricilor
Renault din Tanger si Casablanca din Maroc, unde costurile cu forța de muncă
sunt la jumătate față de cele din România, iar infrastructura pentru export
este superioară celei pentru piața locală, dar si cu fabrica Renault din
Chennai, de unde francezii exportă modelul Duster pentru Marea Britanie.
Competitivitatea este, prin urmare, prioritară pentru noul director general,
după cum reiese si din discursul său în cadrul evenimentului Meet the CEO, în
cadrul căruia subiectul a apărut de mai multe ori.
„Visul meu din copilărie a fost să fac
avioane si masini.“ Prin urmare, după ce si-a început cariera în cadrul
companiei de consultanță de management Boston Consulting Group, Maure sa
apropiat de domeniul favorit lucrând mai
întâi pe partea de strategie, achiziții si cumpărare în cadrul a două companii
producătoare de componente auto, apoi si-a început ascensiunea în cadrul
Renault. Desi are 54 de ani, fascinația din copilărie pentru masini se menține:
„Dacă te uiți la masinile care erau făcute acum 15 ani si la cele de acum,
scopul este diferit. Mai demult, cerințele erau ca acestea să fie puternice si
rapide, iar acum sunt folosite ca o cameră mobilă, cu online desk si alte
dotări care să le permită să facă si alte lucruri în afară de a funcționa ca o
masină“, descrie Maure, a cărui primă masină
a fost o Simca.
Conectivitatea permanentă, nu doar prin
smartphone, ci si prin masini care să asigure acest tip
de servicii, reprezintă direcția către care,
potrivit lui Maure, chiar si Dacia se va orienta într-o zi
„de care nu suntem foarte departe“. Noua
generație de masini face parte din viziunea pe termen lung a noului director al
Dacia. „Nu am nicio idee despre dimensiunea sederii mele aici, poate stau ca
predecesorul meu, patru ani sau sase ani ca an-tepredecesorul meu, pentru mine elementul-cheie
ar fi să asigur noua generație de Sandero, Duster si Logan. Ar fi un viitor
fericit
pentru țară, pentru oamenii de aici, dar si
pentru furnizori“, explică el. Designerii de la Renault lucrează deja la noua
generație de masini, dar Maure nu este foarte generos în ce priveste descrierea
noilor modele. Totusi, dezvăluie că noul Duster va fi mai „stylish“ decât
modelele lansate anterior pe piață.
Aflat de două luni în poziția de director
general al Automobile Dacia si al celorlalte operațiuni pe care Renault le
derulează în România, dar si în calitate de coordonator pentru producția de la cele
două uzine din Maroc si cea nouă din Algeria, ca director industrial pentru
regiunea Euromed-Africa, Maure si-a stabilit deja prioritățile pe toate
nivelurile. „Pe termen scurt, trebuie să administrez discuțiile la nivel social
pe care le avem pentru a asigura competitivitatea, să obținem tichetele Rabla
pentru a livra către cumpărători la timp; pe termen mediu, decizii de investiții
viitoare, iar pe termen lung, stabilirea ultimei generații de pro-duse si piețele
pe care le țintim, iar dacă economia si-ar reveni, poate chiar si cresterea
capacității de producție în țară.
“Nicolas Maure s-a familiarizat cu situația
uzinei de la Mioveni, petrecându-si aici anterior doi ani
din carieră, în intervalul 2006-2008, când a
fost desemnat să reconstruiască Uzina de la Mioveni în calitate de director al
acesteia si când la conducerea companiei se afla François Fourmont. „E
fascinant să văd schimbarea care s-a petrecut între timp la fabrica Dacia din Mioveni,
în perioada respectivă eram la jumătatea drumului în reconstrucția acesteia“,
spune Maure, argumentând cu investițiile de două miliarde de euro ale Renault
în țară.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu