Sindicatele Portuare au protestat la Ministerul
Transporturilor fata de transferul Portului Constanta la consiliul local.
Aproximativ 600 de reprezentanti ai Federatiei
Nationale a Sindicatelor Portuare Constanta au protestat, la sediul
Ministerului Transporturilor, fata de trecerea Portului Constanta la consiliul
local, informeaza Mediafax. Sindicalistii portuari sustin ca in cazul in care
Portul Constanta va fi transferat la consiliul local si autoritatea portuara va
fi listata la bursa, va fi oprita activitatea in port.
Cei aproximativ 600 de sindicalisti, adusi cu mai
multe autocare, s-au adunat in parcul din fata Ministerului Transporturilor cu
pancarte pe care aveau scrise mesaje precum: "Portul Constanta este al
tarii, nu al poftelor voastre", "Privatuizarea autoritatii portuare -
marele proiect al marilor proiecte", "Portul Constanta nu este un car
alegoric", "Portul Constanta nu este club de noapte" si
"Portul Constanta nu este harem".
Sindicatele au cerut premierului Victor Ponta si
ministrului Transporturilor, Dan Sova, o intalnire in regim de urgenta cu
operatorii si lucratorii portuari. De asemenea, au cerut presedintelui Traian
Basescu sa adopte o pozitie oficiala, sa-si exprime un punct de vedere fata de
intentia de listare pe bursa a Companiei Nationale "Administratia
Porturilor Maritime".
Presedintele Federatiei Sindicatelor Portuare,
Mircea Burlacu, a afirmat ca profitul Administratiei Porturilor Maritime
trebuie reinvestit pentru mentinerea infrastructurii portuare. De asemenea,
trebuie sa mentina la nivel concurential si acceptabil taxele si tarifele
portuare. "In port, toata activitatea e privata, portul e privat 100%.
(...) APC are alt rol si scop decat vor ei sa se stie. APC e ca o primarie a
portului, emite acte de autorizare pe teritoriul portului Constanta.
Vor sa le amestece pentru a justifica aceasta
decizie de privatizare a APC", a mai spus Burlacu.
Ideea transferului Portului Constanta de la
Ministerul Transporturilor la autoritatile locale nu este agreata nici de
operatorii portuari. Omul de afaceri Gabriel Comanescu a declarat recent ca "este
o prostie care continua sa fie perpetuata". Comanescu a mai spus ca
transferul Portului Constanta la Primaria Constanta ar duce la blocarea tuturor
proiectelor europene in conditiile in care "infrastructua portuarea are
nevoie de fonduri imense".
Si Mihai Daraban, presedintele Camerei de Comert
Constanta, a declarat zilele trecute ca "Daca trece Portul Constanta la
administratia locala, orice investitie se blocheaza".
Business report: Document al Finantelor: Impactul
majorarii accizei de la 1 aprilie este de 41 de bani/litru de benzina sau
motorina; Ce vinde si ce cumpara Romania din Rusia.
Cat mai suntem de dependent Cum se vor putea
cheltui cele 8 mld. euro destinate agriculturii. 60.000 de euro pentru tineri.
Prin noul program se doreste incurajarea tinerilor care vor sa dezvolte afaceri
in zona rurala. Potrivit draftului publicat de minister, acestia pot primi o
finantare de cel mult 60.000 de euro, iar sprijinul va fi acordat in doua
transe. Prima parte, reprezentand 70% din fondurile nerambursabile, va fi
incasata la primirea deciziei de finantare. Restul de 30% se va acorda in cei
trei ani de la primirea deciziei de finantare. Primirea acestei parti din
fonduri este conditionata de implementarea si indeplinirea planului de afaceri
depus la solicitare. In cazul in care termenii acestui plan nu vor fi
respectati, beneficiarul va fi obligat sa returneze prima transa, proportional
cu obiectivele nerealizate, potrivit Capital.ro
Ce vinde si ce cumpara Romania din Rusia. Cat mai
suntem de dependenti.Anul trecut Romania a avut un deficit comercial cu
Federatia Rusa in valoare de 977 de milioane de euro, importurile totalizand
peste 2,3 miliarde de euro, potrivit unei analize furnizate Economica.net de
catre Institutul National de Statistica.Cel mai mult in ponderea importurilor
din Federatia Rusa cantaresc combustibilii si uleiurile minerale (1,9 miliarde
de euro), cauciuc si articole din cauciuc-66 de milioane de euro, produse din
fonta si fier- 27,2 milioane de euro, hartie si carton-22 de milioane de euro,
cazane, turbine si motoare -14,8
milioane de euro. In schimb, exportam cu
preponderenta produse farmaceutice-89,6 milioane de euro, uleiuri esentiale-
71,9 de milioane de euro sau lemn-55, 2 milioane de euro.
Interviu Gelu Stefan Diaconu, presedintele ANAF :
Problema popririlor multiple in mediul de afaceri/ Particularitatea Romaniei -
PIB-ul nefiscalizat si rata de colectare/ Arieratele in companiile mari -
private si de stat. "Dupa aparitia Ordonantei 8, ni s-a impus notificarea
cu 30 de zile inaintea instituirii popririi. Este, evident, o masura in
interesul contribuabililor onesti.
Problema ANAF este ca de prevederile ordonantei
beneficiaza inclusiv cei care nu sunt onesti.
Vreau sa va prezint si cealalta fata a unei astfel
de masuri. In total program de colectare lunar, noi incasam arierate intre 7 si
11%. Una din metodele pe care le utilizam, cea mai importanta si imediata, este
poprirea pe conturi. Din acest maxim11%, incasarile provenite din popriri sunt cam
3,5 - 5%. Cred ca efectul in luna martie al Ordonantei 8 va fi enorm, pentru ca
acum notificam, deci nu mai putem incasa direct. INPPI: "Lobby puternic in Parlament
pentru legiferarea falimentului personal".
In Parlament se duce un lobby puternic pentru legiferarea falimentului
personal, dupa cum ne-a spus Simona Milos, presedintele Institutului National
de Pregatire a Practicienilor in Insolventa (INPPI). Domnia sa sustine ca
parlamentarii au ajuns la un consens pe aceasta tema si ca discuta in vederea
identificarii parghiilor procedurale pentru introducerea acestei reglementari
in Codul Insolventei, care, acum, se afla in Comisia Juridica din Camera Deputatilor.
Simona Milos ne-a precizat: "Este putin cam tarziu sa se vina acum cu o
astfel de propunere. Ar putea da nastere unui proces de neconstitutionalitate.
De aceea, se incearca identificarea unor diferite metode procedurale pentru
includerea proiectului in Codul Insolventei, cum ar fi o legiferare de urgenta
a felimentului personal", potrivit Bursa.
Document al Finantelor: Impactul majorarii accizei
de la 1 aprilie este de 41 de bani/litru de benzina sau motorina. De la 1
aprilie pretul carburantilor comercializati pe piata locala va fi mai mare cu
41 de bani, scumpire cauzata de majorarea accizei cu 7 eurocenti/litru, se
arata intr-un document oficial al Ministerului Finantelor Publice.
"Majorarea accizelor cu 7 eurocenti/litru in pretul final conduce la un
impact care poate stabili un nivel maxim de crestere a preturilor cu circa 6%,
impactul fiind generat de 4,5223 cursul euro, 104,77 inflatia si 24% cota
TVA", mentioneaza Finantele, potrivit Capital.ro.
Cand Constantin Nita stranuta, Razvan Nicolescu are
guturai? Ce coincidenta. Nici nu a apucat sa se usuce bine cerneala de pe
documentele in care Departamentul de Energie devenea Minister, iar ministrul
devenea si el plin si
iata ca morisca s-a invartit brusc in sens invers. Adica, Ministerul Energiei
ramane minister, iar Ministerul Economiei devine super minister. Ca asa vrea
domnul Constantin Nita, ministru cand plin cand gol in cele doua entitati.
Culmea ca la Departamentul cu privatizarea nu trec
doar companiile ce urmeaza a fi privatizate, ci toate companiile din sectorul
energetic, potrivitEnergy-center.ro Bogdan Chiritoiu mai vrea un mandat la
sefia Concurentei. Ce a facut pana acum. Presedintele Consiliului Concurentei,
Bogdan Chiritoiu, isi incheie , in mai, mandatul si ar mai vrea unul. Nu in
orice conditii, insa. In cei cinci ani de mandat, 2009-2014, institutia condusa
de Chiritoiu a declansat 104 investigatii, din care a finalizat 86, a aplicat
amenzi de 354 de milioane de euro si a luat 38 de decizii pe concetrari
economice. In mandatul lui Chiritoiu a fost acordata cea mai mare amenda pe
concurenta din Romania. In data de 10 ianuarie 2012, Consiliul Concurentei a
sanctionat companiile OMV Petrom, OMV Petrom Marketing, Rompetrol Downstream,
ENI Romania, MOL Petroleum si Lukoil Romania cu o amenda totala de 880 milioane
de lei, reprezentand 3% din cifrele de afaceri realizate in anul 2010, potrivit
Economica.net
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu