Care sunt proiectele de investiții
care vor primi cei mai mulți bani de la stat în 2014 Magistrala 5 de metrou
Drumul Taberei – Universitate
Tronsonul de metrou Drumul Taberei (Râul
Doamnei) – Eroilor, care ar urma să primească anul acesta finanțare de 436,2
milioane de lei, are o lungime de 6,22 kilometri si va cuprinde nouă stații de
metrou. Structura stațiilor si a tunelelor ar trebui finalizată în prima
jumătate a anului 2015, urmând ca ulterior să fie montate căile de rulare, de
automatizări, dar să fie realizate si lucrările de finisaje.
Cele mai recente estimări ale Ministerului
Transporturilor indică faptul că circulația pe magistrala de metrou Râul
Doamnei - Eroilor 2 va fi deschisă în al doilea semestru al anului 2016.
Contractul de construire a metroului Drumul Taberei (Râul Doamnei) - Eroilor,
inclus în noua magistrală 5 Drumul Taberei - Universitate - Pantelimon, se
ridică la 215 mil. ero. Miza construcției unei magistrale de metrou în Drumul
Taberei este uriasă, având în vedere că zona care va fi deservită de noul
metrou are circa 300.000 de locuitori.
Autostrada Bucuresti - Brasov
Statul are în derulare în prezent două
proiecte pe autostrada Bucuresti - Brasov. Primul este cel de finalizare a
primilor 6,5 kilometri din autostrada Bucuresti - Ploiesti, după ce acest
tronson, situat între soseaua Petricani si centura Capitalei, a fost o victimă
a tăierii investițiilor, sumele alocate fiind insuficiente pentru finalizarea
tronsonului în 2012 si 2013.
Acest tronson va primi anul acesta de la
bugetul de stat 280 de milioane de lei. Cel de-al doilea proiect de pe
autostrada Bucuresti - Brasov pe care statul îl are în derulare în prezent este
tronsonul Comarnic - Brasov, care ar urma să fie prima sosea construită în
concesiune în România.
Statul a ales deja investitorii privați care
vor construi acest tronson de autostradă, francezii de la Vinci, austriecii de
la Strabag si grecii de la Aktor, dar deocamdată contractul de concesiune nu a
fost semnat, desi premierul Victor Ponta spunea la începutul anului că
lucrările de constructive vor începe până la finalul lunii aprilie.Statul va
aloca anul acesta 149 mil. lei pentru exproprierile de terenuri de pe Comarnic
- Brasov.
Laserul de la Măgurele (ELI-NP)
Centrul de Cercetări Stiințifice Extreme
Light Infrastructure - Nuclear Physics (ELI-NP), care este construit pe
Platforma de Fizică Atomică de la Bucuresti-Măgurele, este un centru de cercetări
în domeniul fizicii nucleare.
Acesta este unul dintre cei trei piloni ai
proiectului european ELI, care va deveni cea mai avansată structură pe plan
mondial destinată studiilor legate de radiația fotonică cu caracteristici
extreme. Celelalte două centre - ELI-Beamlines si ELI-ALPS - vor fi construite
la Praga (Cehia) si Szeged (Ungaria).Construcția centrului de cercetare ELI-NP
la Măgurele ar trebui finalizată până în toamna anului 2014, pentru ca apoi să
fie instalați cele două lasere de mare putere si sistemul de radiație gamma,
iar centrul de cercetare să fie operațional din 2017.
Reabilitarea căii ferate Coslariu –
Sighisoara
Proiectul este cel mai mare contract de
finanțare semnat prin Programul Operațional Sectorial de Transport, având o
valoare totală de circa 4,98 de miliarde de lei. Tronsonul are o lungime de
89,5 kilometri si face parte din linia de cale ferată Brasov - Simeria, parte a
Axei Prioritare 7 de transport paneuropean. După finalizarea lucrărilor
trenurile de călători ar trebui să atingă o viteză maximă de 160 de kilometri
pe oră, iar cele de marfă de până la 120 de kilometri pe oră.
Autostrada Nădlac – Arad
Autostrada Nădlac - Arad, cu o lungime
totală de 39 de kilometri, este „poarta de intrare” în vestul Europei. Ultima
oară când autoritățile au avansat un termen de finalizare a autostrăzii Nădlac
- Arad a fost la sfârsitul anului trecut, când Dan Sova, fostul ministru al
marilor proiecte de infrastructură si actualmente ministrul al transporturilor,
spunea că acest tronson va fi gata spre finalul anului acesta, fără a preciza
însă luna. Compania de drumuri din Ungaria a transmis recent ZF că autostrada
Nădlac - Arad ar urma să fie finalizată simultan cu autostrada ungară Mako -
Nagylak (Nădlac), în decembrie. În 2012 si 2013, CNADNR a reziliat contractele
pentru construirea celor două loturi în care este împărțită autostrada,
Nădlac-Pecica (22,2 kilometri) si respectiv Pecica - Arad (16,7 km). Primul
tronson are deja noi constructori, însă în cazul celui de-al doilea, CNADNR ar
trebui să selecteze un nou constructor în perioada următoare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu