luni, 24 februarie 2014

Dacia: Pentru a fi competitivi avem nevoie de infrastructura, dar si de salarii sub control

Maure, Dacia: Pentru a fi competitivi avem nevoie de infrastructură, dar si de salarii sub control

Uzina din Mioveni trebuie să-si păstreze competitivitatea față de alte fabrici Renault, precum cea din Maroc, iar elementele relevante în acest sens sunt atât accesul facil către frontieră, cât si menținea costurilor salariale "la un anumit nivel", afirmă directorul general al Dacia, Nicolas Maure.

"Este foarte important pentru noi să avem acces cât mai facil către frontiera din Arad si este o prioritate pe care am comunicat-o Guvernului. Conform calculelor noastre, am economisi 30 de euro pe vehicul dacă ar exista autostradă (de la fabrică la graniță, n.r.). În acelasi timp, putem spune că 30 de euro nu sunt nici mult, nici puțin, există si alte elemente de luat în calcul pentru competitivitatea noastră, iar deocamdată vorbim despre costurile salariale, care trebuie menținute la un anumit nivel, pentru că altfel uzina din Tanger (Maroc), care este o uzină nouă, devine din ce în ce mai performantă si poate fi pusă în comparație cu cea din Mioveni. Noi ne dorim ca uzina din Mioveni să rămână în fața celei din Tanger", a declarat Maure, la o întâlnire cu presa.
El a afirmat că grupul francez Renault nu are deocamdată intenția de a părăsi România, unde este prezent de 15 ani, dar pe de altă parte, în contextul în care fabrica din Maroc devine din ce în ce mai competitivă, este important ca România să-si păstreze la rândul ei competitivitatea pentru a putea exporta către piețele din vestul Europei.
În prezent, producătorul auto are un flux rutier zilnic de 350 de camioane dinspre Mioveni către graniță si invers, a mai spus directorul general pentru Dacia si Renault România.
Presedintele Traian Băsescu a declarat recent că nefinalizarea Coridorului IV paneuropean de transport va duce la pierderea asamblării de la Pitesti, la uzinele Dacia, care deja extinde uzina din Maroc.
Băsescu a spus că România va pierde foarte multe investiții dacă nu finalizează Coridorul IV, iar Dacia este ceva "sigur".
În replică, premierul Victor Ponta a declarat că afirmația presedintelui reprezintă o "inconstiență sinistră, o tâmpenie", adăugând că a fost asigurat chiar de seful grupului Renault de continuarea investițiilor.
Ponta a asigurat că Guvernul lucrează la îmbunătățirea infrastructurii rutiere si că are încredere în ce spune presedintele Renault, nu în ce "mai aruncă, într-o chestie strict politică, Băsescu".
Ulterior, grupul francez a transmis că nu vrea să părăsească România, unde a investit peste 2 miliarde euro, dar evoluția infrastructurii este determinantă pentru proiectele viitoare.

Ministerul Economiei:Gradul de absorbție pentru programul de competitivitate poate ajunge "spre 60%"

Gradul de absorbție a fondurilor prin Programul Operațional Sectorial Cresterea Competitivității Economice (POS CCE) ar putea creste în acest an "spre 60%", de la 36% în 2013, când au fost semnate decizii de finanțare pentru proiecte de 23,4 miliarde lei, potrivit Ministerului Economiei.
Numărul total al proiectelor depuse pentru finanțare a fost de 15.820, din care au fost aprobate 6.521, în valoare de 33,63 miliarde de lei, arată datele comunicate de instituție. Din cele 6.521 de proiecte au fost semnate deciziile de finanțare pentru 4.470, în valoare totală de 23,48 miliarde de lei. Din această sumă, finanțarea nerambursabilă totalizează 10,71 miliarde de lei.Ministerul Economiei a anunțat, totodată, că până la 30 iunie vor fi semnate toate contractele cu beneficiari privați, schemele de ajutor de stat în baza cărora se acordă finanțarea urmând să nu mai fie valabile.

Dacia accesează fonduri europene de 15 mil. euro pentru a proiecta motoare „verzi” Nicolas Maure, director general al Automobile Dacia, si Sorin Buse, VP Renault Engineering head of Renault Technologie Roumanie (RTR), au semnat contractele de finanțare pentru proiectele din cadrul Polului de Competitivitate „Auto Muntenia”, în prezența Primului Ministru al României, Victor Ponta, a ministrului interimar al Economiei, Constantin Niță, ministrului Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici, ministrului Delegat pentru Cercetare, Mihnea Costoiu, directorului Agenției de Dezvoltare Regională Sud-Muntenia, Liviu Musat, a presedintelui ACAROM, Constantin Stroe si a
autorităților locale din județele Arges si Dâmbovița. Polul de competitivitate urmează să acceseze fonduri europene nerambursabile în valoare de 15 milioane de euro, în cadrul unor investiții totale de 35 de milioane de euro.

„În următorii doi ani, la Centrul Tehnic Titu, parte a RTR, vor fi construite două clădiri noi, care vor deservi un centru de realizare a prototipurilor vehicule, respectiv, bancuri de probe pentru testarea motoarelor, care vor fi utilizate în mod special pentru cele cu norme de emisii Euro 6.
Tot RTR va coordona si un proiect de cercetare si dezvoltare de soluții tehnice inovatoare pentru viitoarele vehicule.”, a adăugat Sorin Buse, VP Renault Engineering head of Renault Technologie Roumanie.
Oficial, toate masinile nou-lansate pe piața UE trebuie să respecte normele de poluare Euro 6, iar de la 1 ianuarie 2015 toate masinile noi înmatriculate în UE trebuie să respecte normele de poluare Euro 6. Pentru camioane normele de poluare Euro 6 au intrat în vigoare de la 1 ianuarie 2014.În România Dacia produce motorul TCe de 0,9 litri si 90 CP, atât pentru masinile produse la Mioveni, cât si pentru modeleTwingo si Clio ale Renault.
Prin participarea la Polul de Competitivitate „Auto Muntenia”, alături de ceilalți membri (autorități, furnizori, IMM-uri, universități, instituții de cercetare), Renault România îsi propune, împreună cu acestia, să susțină o strategie de dezvoltare a industriei auto prin cresterea competitivității acesteia. „Concretizarea Polului „Auto Muntenia” este o veste bună pentru industria auto din regiune, pentru că este o măsură de stimulare a competitivității, vitală pentru strategia oricărei companii.

Aceste investiții fac parte din strategia grupului de a contribui la competitivitatea activităților pe care Renault le are în România. La Dacia vom investi pentru a creste capacitatea Uzinelor de a răspunde noilor exigențe ale pieței auto. La RTR vom continua să investim pentru a dezvolta vehicule inovatoare si competitive. în plus, proiectele care se vor realiza în cadrul Polului vizează si un program de formare managerială pentru companiile membre”, a declarat Nicolas Maure, director general Automobile Dacia si Renault România.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu