Maure, Dacia: Pentru a fi
competitivi avem nevoie de infrastructură, dar si de salarii sub control
Uzina din Mioveni trebuie să-si
păstreze competitivitatea față de alte fabrici Renault, precum cea din Maroc,
iar elementele relevante în acest sens sunt atât accesul facil către frontieră,
cât si menținea costurilor salariale "la un anumit nivel", afirmă
directorul general al Dacia, Nicolas Maure.
"Este foarte important pentru noi să
avem acces cât mai facil către frontiera din Arad si este o prioritate pe care
am comunicat-o Guvernului. Conform calculelor noastre, am economisi 30 de euro
pe vehicul dacă ar exista autostradă (de la fabrică la graniță, n.r.). În
acelasi timp, putem spune că 30 de euro nu sunt nici mult, nici puțin, există
si alte elemente de luat în calcul pentru competitivitatea noastră, iar
deocamdată vorbim despre costurile salariale, care trebuie menținute la un
anumit nivel, pentru că altfel uzina din Tanger (Maroc), care este o uzină
nouă, devine din ce în ce mai performantă si poate fi pusă în comparație cu cea
din Mioveni. Noi ne dorim ca uzina din Mioveni să rămână în fața celei din
Tanger", a declarat Maure, la o întâlnire cu presa.
El a afirmat că grupul francez Renault nu
are deocamdată intenția de a părăsi România, unde este prezent de 15 ani, dar
pe de altă parte, în contextul în care fabrica din Maroc devine din ce în ce
mai competitivă, este important ca România să-si păstreze la rândul ei
competitivitatea pentru a putea exporta către piețele din vestul Europei.
În prezent, producătorul auto are un flux
rutier zilnic de 350 de camioane dinspre Mioveni către graniță si invers, a mai
spus directorul general pentru Dacia si Renault România.
Presedintele Traian Băsescu a declarat
recent că nefinalizarea Coridorului IV paneuropean de transport va duce la
pierderea asamblării de la Pitesti, la uzinele Dacia, care deja extinde uzina din
Maroc.
Băsescu a spus că România va pierde foarte
multe investiții dacă nu finalizează Coridorul IV, iar Dacia este ceva
"sigur".
În replică, premierul Victor Ponta a
declarat că afirmația presedintelui reprezintă o "inconstiență sinistră, o
tâmpenie", adăugând că a fost asigurat chiar de seful grupului Renault de continuarea
investițiilor.
Ponta a asigurat că Guvernul lucrează la
îmbunătățirea infrastructurii rutiere si că are încredere în ce spune
presedintele Renault, nu în ce "mai aruncă, într-o chestie strict
politică, Băsescu".
Ulterior, grupul francez a transmis că nu
vrea să părăsească România, unde a investit peste 2 miliarde euro, dar evoluția
infrastructurii este determinantă pentru proiectele viitoare.
Ministerul Economiei:Gradul de
absorbție pentru programul de competitivitate poate ajunge "spre 60%"
Gradul de absorbție a fondurilor
prin Programul Operațional Sectorial Cresterea Competitivității Economice (POS
CCE) ar putea creste în acest an "spre 60%", de la 36% în 2013, când
au fost semnate decizii de finanțare pentru proiecte de 23,4 miliarde lei, potrivit
Ministerului Economiei.
Numărul total al proiectelor depuse pentru
finanțare a fost de 15.820, din care au fost aprobate 6.521, în valoare de
33,63 miliarde de lei, arată datele comunicate de instituție. Din cele 6.521 de
proiecte au fost semnate deciziile de finanțare pentru 4.470, în valoare totală
de 23,48 miliarde de lei. Din această sumă, finanțarea nerambursabilă
totalizează 10,71 miliarde de lei.Ministerul Economiei a anunțat, totodată, că
până la 30 iunie vor fi semnate toate contractele cu beneficiari privați,
schemele de ajutor de stat în baza cărora se acordă finanțarea urmând să nu mai
fie valabile.
Dacia accesează fonduri europene de
15 mil. euro pentru a proiecta motoare „verzi” Nicolas Maure, director general
al Automobile Dacia, si Sorin Buse, VP Renault Engineering head of Renault
Technologie Roumanie (RTR), au semnat contractele de finanțare pentru
proiectele din cadrul Polului de Competitivitate „Auto Muntenia”, în prezența
Primului Ministru al României, Victor Ponta, a ministrului interimar al Economiei,
Constantin Niță, ministrului Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici, ministrului
Delegat pentru Cercetare, Mihnea Costoiu, directorului Agenției de Dezvoltare Regională
Sud-Muntenia, Liviu Musat, a presedintelui ACAROM, Constantin Stroe si a
autorităților locale din județele
Arges si Dâmbovița. Polul de competitivitate urmează să acceseze fonduri
europene nerambursabile în valoare de 15 milioane de euro, în cadrul unor
investiții totale de 35 de milioane de euro.
„În următorii doi ani, la Centrul Tehnic
Titu, parte a RTR, vor fi construite două clădiri noi, care vor deservi un centru
de realizare a prototipurilor vehicule, respectiv, bancuri de probe pentru testarea
motoarelor, care vor fi utilizate în mod special pentru cele cu norme de emisii
Euro 6.
Tot RTR va coordona si un proiect de
cercetare si dezvoltare de soluții tehnice inovatoare pentru viitoarele
vehicule.”, a adăugat Sorin Buse, VP Renault Engineering head of Renault Technologie
Roumanie.
Oficial, toate masinile nou-lansate pe piața
UE trebuie să respecte normele de poluare Euro 6, iar de la 1 ianuarie 2015
toate masinile noi înmatriculate în UE trebuie să respecte normele de poluare
Euro 6. Pentru camioane normele de poluare Euro 6 au intrat în vigoare de la 1 ianuarie
2014.În România Dacia produce motorul TCe de 0,9 litri si 90 CP, atât pentru
masinile produse la Mioveni, cât si pentru modeleTwingo si Clio ale Renault.
Prin participarea la Polul de
Competitivitate „Auto Muntenia”, alături de ceilalți membri (autorități,
furnizori, IMM-uri, universități, instituții de cercetare), Renault România îsi
propune, împreună cu acestia, să susțină o strategie de dezvoltare a industriei
auto prin cresterea competitivității acesteia. „Concretizarea Polului „Auto
Muntenia” este o veste bună pentru industria auto din regiune, pentru că este o
măsură de stimulare a competitivității, vitală pentru strategia oricărei
companii.
Aceste investiții fac parte din strategia
grupului de a contribui la competitivitatea activităților pe care Renault le
are în România. La Dacia vom investi pentru a creste capacitatea Uzinelor de a răspunde
noilor exigențe ale pieței auto. La RTR vom continua să investim pentru a
dezvolta vehicule inovatoare si competitive. în plus, proiectele care se vor
realiza în cadrul Polului vizează si un program de formare managerială pentru
companiile membre”, a declarat Nicolas Maure, director general Automobile Dacia
si Renault România.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu